De ademtechniek met adempauze/retentie

 

Deze ademtechniek is ontwikkeld door de Russische arts Konstantin Buteyko en is gericht op het verminderen van overmatige ademhaling. Het doel is om de ademhaling te normaliseren en de gezondheid te bevorderen. Hier zijn de basisprincipes van deze ademtechniek:

Allereerst is het goed om er even bewust voor te gaan zitten. Niet even snel tussendoor, maar bewust de aandacht toebrengen naar waar je voor bent gaan zitten: het oefenen van een gezonde adembeweging. Oefen het minimaal 2 x per dag zo’n 10 minuten. Dan kan het niet anders dan de resultaten gaat merken. Niet van de een op de andere dag, maar na een week ervaar je zeker verschil en is jouw Boltscore verbeterd.

Neusademhaling: Probeer zoveel mogelijk door je neus te ademen, zowel in als uit. Neusademhaling helpt de lucht te filteren, te bevochtigen en te verwarmen voordat deze de longen bereikt.

Lichte ademhaling: Focus op lichte, moeiteloze ademhaling. Vermijd diepe, zware ademhalingen. De nadruk ligt op het behouden van een ontspannen ademhaling met behulp van het middenrif. Om te voelen of je met het middenrif ademt kan je je handen tegen de onderkant van je ribben houden en voelen dat dat uitzet op de inademing en terugkomt op de uitademing.

Adem inhouden na uitademen: Na een rustige uitademing, houd je de adem vast, tot je de behoefte krijgt om weer in te ademen. Daarna adem je weer rustig in en uit net zolang tot de adem en je hartslag weer rustig voelt. Daarna ga je een nieuwe ronde in.

Dit kan helpen de CO2-niveaus in het lichaam te verhogen, wat op zijn beurt de zuurstofafgifte aan de weefsels verbetert.Het doel van deze ademtechniek is om de balans tussen zuurstof en kooldioxide in het lichaam te verbeteren.

Resultaat:

  • Beter uithoudingsvermogen,
  • Vermindert de symptomen van astma,
  • Vermindert verzuring in de spieren,
  • Herstel je energie, en
  • Versterkt de concentratie en focus.

 

 

 

Ervaringen van mijn klanten

 

“Margot’s ademsessie was een betoverende reis naar bewustzijn. Haar kalme begeleiding creëerde een veilige ruimte waarin ik diep kon ademen en nieuwe inzichten kon ontdekken. Door bewust en verbonden te ademen, voelde ik een krachtige stroom van energie door mijn hele lichaam. Margot’s empathie en intuïtie leidden me naar diepe, onontdekte delen van mezelf. De sessie bracht niet alleen fysieke verfrissing, maar ook een gevoel van innerlijke rust en verbondenheid. De ademsessie was een onvergetelijke en transformerende ervaring”.

– Daisy Jasper

 

“Wonderbaarlijke reis was het. Het voelt zo vertrouwd bij Margot. Kon mij echt overgeven.
Feedback v mijn sporttrainer na 1 ademsessie:
‘Effect van betere ademhaling overduidelijk zichtbaar. Hartslag bleef onder de 100% en zelfs rondom de 95%. Herstelsnelheid na piekintensiteit is erg goed!’ Na 1x!!! Straks loop ik nog een marathon😝”

– Denise van Laar